Afgelopen weekend werd in Arnhem het Nederlandse American Football seizoen afgesloten met het Tulip Bowl weekend, het Nederlands Kampioenschap van de B- en A-jeugd en de Eerste en Eredivisie. In samenwerking met SPINN Sports, verantwoordelijk voor de organisatie, was Buitenom twee dagen op locatie om de communicatie, social media en PR te overzien.
Gedurende dit seizoen was Buitenom al actief in de live-verslaggeving van de verschillende matches van het Nederlandse Eredivisie American Football (EAF) seizoen. Tijdens het grootste nationale football-event van het jaar was het plan deze mooie sport op de kaart te zetten bij een groot publiek. Met een opkomst van ruim 600 man en vier geweldige wedstrijden, kijken alle betrokken partijen terug op een geslaagde afsluiter van het Nederlandse American Footballseizoen.
360 graden footballervaring
Naast het spel zelf, was er ook genoeg te doen voor de aanwezige fans. Zo stond Forelle met een merchandisestand langs het veld, die direct veel sales bracht aan geënthousiasmeerde footballfans. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat was er een live-DJ aanwezig die de sfeer wist te bewaken, in traditionele Amerikaanse stijl ging de BBQ voor hotdogs en hamburgers vroeg aan en beiden waren de hele dag zeer populair.
Komend seizoen is het streven verder te bouwen op het succes van dit seizoen en dit afgelopen weekend, om American Football definitief op de kaart te zetten in Nederland.